Festiwal Korelacje
Festiwal Korelacje to pierwszy w Polsce festiwal filmów z autorskimi narracjami mistrzów i mistrzyń słowa, promujący kino dostępne (tak to ujęliśmy). Premierowa edycja, poprzedzona prologiem, odbyła się we wrocławskim kinie DCF. Po festiwalu wybrane filmy trafiają do dystrybucji w kinach studyjnych w całej Polsce.
Cele nadrzędne
- budowa tożsamości i rozpoznawalności marki Korelacje, w tym komunikacja nowej formuły obcowania ze sztuką filmową (filmy z autorskimi narracjami)
- sprzedaż biletów
Wyzwania
Jak wypromować festiwal, który jest nowatorski, ale początkujący; ma świetną ideę, ale nieoczywistą nazwę? Jak opowiadać o festiwalu, aby uniknąć łatki „wyłącznie dostępnego” i trafić do szerokiej grupy odbiorców? Jak znaleźć wspólny kod komunikacji dla publiczności z różnymi potrzebami? Jak tłumaczyć ideę łączenia kina i literatury w kontekście dostępności? Jak w ogóle komunikować dostępnie? A wreszcie: jak zapełnić sale we Wrocławiu przy początkujących kanałach własnych, a jednocześnie przekonać do festiwalu media ogólnopolskie? Czas na realizację? Krótki.
Jak to zrobiliśmy?
Po pierwsze: analiza, założenia strategiczne i plan. Po drugie: narracja i PR-owe podejście do programu towarzyszącego. Po trzecie: dobór najskuteczniejszych kanałów i metod dotarcia (zasięgi, moc autorytetu i rozpoznawalności, wsparcie reklamą), spójność komunikatów. Po czwarte: atrakcyjny, adekwatny kontent. Po piąte: współpraca z partnerami.
O Korelacjach opowiadaliśmy m.in. poprzez media społecznościowe w dedykowanych reelsach z udziałem narratorów i narratorek. Postawiliśmy na zaangażowanie mediów filmowych, mocny press tour w stolicy i maksymalną obecność w mediach lokalnych. Duże znaczenie miała komunikacja crossowa w mediach społecznościowych z partnerami festiwalu.
Efekty
- Publiczność: 4 dni, 11 seansów, pełne sale
- Media: szerokie wsparcie, a przy tym rzetelne i obszerne materiały m.in. w Vogue.pl, magazynie MINT, Gazecie Wyborczej, Polskim Radiu, Radiu 357, Radiu Nowy Świat, TOK FM, RMF Classic, Interii i we wszystkich mediach lokalnych
- SM: wzrost obserwujących na FB o 400%, łączna liczba wyświetleń rolek: prawie 124 tys.